sobota, września 01, 2018

#92 "Zamieńmy się" by Ewa Giurkowicz


Miniony tydzień spędziłam z bohaterkami książki "Zamieńmy się" Ewy Giurkowicz. Pani Ewa jest dziennikarką, psycholożką biznesu oraz trenerką terapii ruchem i śmiechem. Pisze, odkąd ukończyła siedem lat.

Wspomnianymi przeze mnie bohaterkami są Lena i Ada. Dziewczyny poznały i zaprzyjaźniły się w dzieciństwie, ale później ich drogi się rozeszły. Spotykają się po latach i odnawiają kontakt. Ada jest asystentką kuratora sztuki i marzy o karierze malarki. Na rocznicę ślubu dostaje od męża Mirka kawiarnię, w której planuje wystawiać swoje dzieła. Pewnego dnia w kawiarni pojawia się Lena - nieco zwariowana, atrakcyjna i pewna siebie blondynka, która po licznych podróżach postanawia wraz z mężem Wiktorem wrócić na stare śmieci i zamieszkać w kamienicy w centrum. 
Kobiety podejmują dość spontaniczną decyzję i postanawiają wspólnie poprowadzić ową kawiarnię. Z czasem zauważają, że Mirek nie może oderwać wzroku od pięknej Leny, a w Wiktorze, który jest kumplem brata Ady sprzed lat, odnawiają się uczucia, które żywił do Adrianny jako młodzieniaszek. 
Dziewczyny chcą coś zrobić z zaistniałą sytuacją, nie tracąc jednocześnie swojej przyjaźni. Podczas szalonego i zakrapianego wieczora udają się do wróżki. Nie spodziewają się jakie skutki będzie miała ta decyzja i że nazajutrz obudzą się w nie swoich ciałach. 

"Zamieńmy się" to lekka lektura, która ma wiele śmiesznych sytuacji i zabawnych gagów, aczkolwiek mnie taki typ komedii nie bawi, ponieważ wydaje mi się to być infantylne. Mimo wszystko przyjemnie mi się czytało tę książkę, była taką odskocznią od codzienności i dzięki niej odmóżdżyłam się po naprawdę ciężkim tygodniu.
Jak dla mnie to książka ma jeden, ale całkiem duży minus. Akcja toczy się bardzo szybko. Za szybko! Rozdziały są króciutkie i opierają się głównie na dialogach. Ja lubię jak książka jest nieco grubsza, ale ma ciekawie opisy miejsc i ludzi. A tutaj tego brakuje. Autorka podaje krótką informację, że np. bohaterki są w kawiarni, jest ona mała i przytulna, ale nie ma nic o ozdobach, o charakterystycznych rzeczach, które się tam znajdują, o zapachach, dźwiękach. Według mnie opisy są bardzo ważne w tego typu książkach, bo czytelnik widzi i buduje sobie w głowie świat, wyobraźnia pracuje, może zobaczyć wszystko oczami autora. Czuć klimat, który towarzyszył przy tworzeniu książki, a w "Zamieńmy się" pani Ewa skupiła się głównie na zamianie bohaterek i emocjach, które towarzyszyły bohaterkom w tej pokręconej sytuacji. 

Czy polecę tę książkę? Jeśli ktoś szuka czegoś lekkiego i niezobowiązującego, a przy tym zabawnego, to na pewno tak. Natomiast jeśli lubicie bardziej ambitne książki, to odpuścicie sobie "Zamieńmy się", bo nie będziecie zadowoleni z lektury. Mi ogólny pomysł na fabułę się podobał, ale brakowało opisów. Gdyby uzupełnić treść o kilka dłużysz charakterystyk to z pewnością byłabym zadowolona z lektury w stu procentach. A tymczasem moja ocena to dostateczny, bo mimo iż dostrzegłam tylko jeden minus, to jest on na tyle duży, że nie mogę dać wyższej oceny. 

Czytaliście "Zamieńmy się" albo zamierzacie to zrobić? 


Autor: Ewa Giurkowicz 
Tytuł: Zamieńmy się 
Wydawnictwo: Dygresje 
Data wydania: 14 czerwiec 2018
Liczba stron: 233

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger