niedziela, sierpnia 26, 2018

#91 "Nie ufaj nikomu" by Kathryn Croft


Ostatnią moją przeczytaną książką było "Tylko jedno kłamstwo" Kathryn Croft i w związku z tym, że bardzo mi się podobała, postanowiłam sięgnąć po inną książkę tej autorki - "Nie ufaj nikomu". To co zauważyłam po przeczytaniu tych dwóch książek to to, że ich tytuły idealnie pasują do fabuły :) 

"Nie ufaj nikomu" to historia o kobiecie, która przeszła przez piekło, kiedy jej mąż został posądzony o zamordowanie młodej dziewczyny, z którą miał romans i popełnienie samobójstwa. Mia zostaje sama z małą córeczką i na nowo próbuje ułożyć sobie życie. Poznaje Willa, z którym stara się stworzyć udany związek i otwiera własny gabinet terapeutyczny. Po pięciu latach od tych tragicznych wydarzeń do gabinetu Mii przychodzi Allison, młoda dziewczyna z zaburzeniami, która w trakcie sesji wyznaje Mii, że jej mąż Zach wcale nie popełnił samobójstwa. Kobieta na własną rękę zaczyna śledztwo, aby dowiedzieć się prawdy - jak w takim razie zginął jej mąż i kto stoi za morderstwem młodej Josie. 

Książka pisana jest z dwóch perspektyw. Pierwsza to historia Josie, pokazuje jej przykre doświadczenia z przeszłości, sposób w jaki poznała Zacha i jak budowała się ich wzajemna relacja oraz na końcu dostajemy wyjaśnienie co się z nią stało. Druga perspektywa to strona Mii, więc mamy obraz teraźniejszości, razem z nią próbujemy rozwiązać zagadkę śmierci dwóch osób. I muszę przyznać, że bardzo byłam zaskoczona, kiedy przeczytałam ostatnie rozdziały. Zakończenie kompletnie mnie zaskoczyło, zarówno z jednej jak i z drugiej strony dowiedzieliśmy się czegoś nieoczekiwanego. Korci mnie, aby zdradzić Wam finał tej historii, ale powstrzymam się, aby nie spoilerować.  
Cała książka utrzymana jest w aurze tajemniczości, każdy kolejny rozdział zwiastuje coś nowego i zaskakującego. I właśnie to sprawia, że ta książka jest taka dobra i trudno jest ją odłożyć. Nie zdziwi mnie, jeśli ktoś napisze, że zarwał noc przez ten thriller. Książka trzyma w napięciu, nie wiadomo czego się spodziewać, a możliwości jej zakończenia jest tak wiele, że trudno jest wpaść na to właściwe. 

Niewątpliwie jest to ciekawa pozycja i osoba, która lubi thrillery powinna być zadowolona z lektury. Być może nie jest to pisarstwo na najwyższym poziomie, bo moim zdaniem jest to książka "na raz", ale czyta się przyjemnie i wciąga, a to chyba najważniejsze. 
Jeśli będę miała okazje, to z pewnością sięgnę po inne książki Kathryn Croft. Słyszałam, że "Córeczka" jest całkiem fajna, więc nie będę się zastanawiała jak wpadnie mi w ręce.

Gorąco polecam!


Autor: Kathryn Croft 
Tytuł: Nie ufaj nikomu 
Wydawnictwo: Burda 
Data wydania: 18 kwietnia 2018
Liczba stron: 363

2 komentarze:

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger