środa, sierpnia 15, 2018

#90 "Tylko jedno kłamstwo" by Kathryn Croft


Cześć i czołem!
Dzisiaj przychodzę do Was z książką "Tylko jedno kłamstwo" autorstwa Kathryn Croft. Zdecydowałam się na tę książkę z bardzo głupiego powodu - nie przez opis, nie przez polecenia, nawet nie ze względu na okładkę. Powód jest dużo bardziej głupkowaty! :) Przed weekendem skończyłam czytać "Martwa jesteś piękna", a na weekend wyjeżdżałam do Warszawy i nie chciałam tarmosić ze sobą grubego tomiska. A że powyższa książka należy do tych cieńszych, to właśnie ją zdecydowałam się zapakować do plecaka. Czy Wy też tak macie?

Przejdźmy do sedna :) "Tylko jedno kłamstwo" jest moją pierwszą książką tej autorki, ale już zdążyłam zauważyć, że mama upolowała w Biedronce "Nie ufaj nikomu", więc moja znajomość twórczości Croft wkrótce się powiększy.
Powyższa pozycja to thriller, który naprawdę trzyma w napięciu. Pewnego poranka Tara budzi się w łóżku swojego sąsiada Lee. Nie pamięta jak się tam znalazła, ani co się wydarzyło poprzedniego wieczora. Pamięta jedynie, że wpadła z wizytą, pili wino i... film się jej urwał. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że mężczyzna leżący z nią w łóżku był martwy.
Tara ucieka z domu sąsiadów, próbuje zapomnieć o tym, co się wydarzyło i czeka na rozwój wypadków. Jednak kiedy cień podejrzeć pada na jej córkę, kobieta postanawia zaangażować się w śledztwo i za wszelką cenę udowodnić niewinność swojego dziecka i swoją własną.
Książka ta to zlepek różnych bohaterów, częściowo powiązanych ze śmiercią Lee. Każdy z nich skrywa swoje tajemnice i rozpowiada mnóstwo kłamstw, aby tylko odsunąć od siebie podejrzenia. W pewnym momencie Tara nie ufa już nikomu i ma wrażenie, że jej własna rodzina topi się w kłamstwie.
Muszę przyznać, że zakończenie bardzo mnie zaskoczyło, bo nie wpadłam na to, który z bohaterów jest mordercą i jakie miał powody, aby zabić Lee. Także jest to bardzo duży plus tej historii.

Moje ogólne wrażenia są pozytywne i książka bardzo mi się podobała. Czytało się ją szybko, pochłonęła mnie ona na tyle mocno, że pięciogodzinna podróż do Warszawy zleciała w zastraszającym tempie. Autorka ma lekkie piórko, kreuje ciekawych bohaterów, buduje tajemniczy świat, w którym jest wiele zagadek i niewiadomych. Nieco już poczytałam o twórczości Kathryn Croft. Autorka zbiera wiele pozytywnych opinii, więc z pewnością wkrótce przeczytam "Nie ufaj nikomu". Jeśli książka będzie tak samo dobra, jak "Tylko jedno kłamstwo", to sama chętnie będę polowała na jej thrillery w sklepie.

Jeśli szukacie ciekawej, zaskakującej i trzymającej w napięciu historii, to sięgnijcie to tę książkę!

Tytuł: Tylko jedno kłamstwo
Autor: Kathryn Croft
Wydawnictwo: Burda
Data wydania: 8 listopada 2017
Liczba stron: 350

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger