wtorek, lipca 18, 2017

#56 "Trzecia" by Magda Stachula


Tytuł: Trzecia
Autor: Magda Stachula 
Wydawnictwo: Znak 
Data wydania: 3 lipca 2017
Liczba stron: 400

"Zmuszanie kogokolwiek do czegokolwiek, wbrew jego woli, to nie wychowywanie, czy zachowywanie pozorów, tylko czysta przemoc"

"Trzecia" to moje pierwsze spotkanie z Magdą Stachulą, mimo iż autorka wydała już swoją debiutancką książkę, jednak jakoś nigdy nie wpadła mi ona w ręce. Nim sięgnęłam po ten thriller przechodziłam 
(i nadal przechodzę) przez kryzys czytelniczy, więc miałam nadzieję na pewnego rodzaju wybawienie i szczerze przyznam, że trochę się to udało, bo powyższą książkę przeczytałam szybko i bardzo mi się podobała. 

Najpierw był błysk flesza - ktoś zrobił jej zdjęcie z ukrycia. 
Później usłyszała tajemniczy głos w mieszkaniu. 
Potem ktoś stał pod jej drzwiami. Nasłuchiwał. 

Eliza jest terapeutką. Podczas wielogodzinnych sesji zagląda w głowy swoich pacjentów. Pewnego dnia orientuje się, że ktoś ją śledzi. Teraz to do jej życia zagląda obcy człowiek. Kiedy Eliza szuka pomocy, nikt jej nie wierzy. 

Tymczasem on wie już o niej wszystko. 
Ma listę. 
Eliza jest na niej trzecia. 

Już sam opis wskazuje, że będzie to ciekawa lektura, prawda? 
Oczywiście nie będę zdradzała całej fabuły i opisywała historii, bo nie chcę spoilerować. Jednak muszę przyznać, że książka jest napisana w bardzo fajny sposób. Akcja cały czas się toczy i ani na moment nie zwalnia tempa. Kolejne rozdziały przychodziły mi z łatwością i za każdym razem nie mogłam się doczekać, aby dowiedzieć się, co będzie dalej. I myślę, że właśnie w tym tkwi cały sekret rewelacyjności tego thrillera. Książka tego rodzaju powinna trzymać w napięciu i wzbudzać w czytelniku ciekawość. Ja nie mogłam się oderwać. 

Jest to thriller psychologiczny, więc bardo dużo dzieje się w głowie głównej bohaterki. Poznajemy jej przemyślenia, obawy i teorie odnośnie potencjalnego podglądacza. Przyznam, że w niektórych momentach miałam dreszcze, bo zaczęłam sobie realistycznie uświadamiać, jak wiele rzeczy można sobie "wkręcić". W dodatku w ostatnim czasie spędzam samotnie wieczory, więc momenty w książce, kiedy bohaterka podchodzi do drzwi wejściowych, aby sprawdzić kto się za nimi kryje, bardzo mocno działały mi na psychikę, bo potem sama bałam się podejść, aby sprawdzić czy zamknęłam drzwi na zamek. Myślę, że to jest podstawowym sukcesem tego thrillera. Wzbudza emocje! A dla mnie to jest najważniejsze jeśli chodzi o thrillery. Nijakich bohaterów zawsze można przyćmić wartką akcją i właśnie emocjami. 

Jak dla mnie książka jest ma duży plus. Przeczytałam ekspresowo i częściowo odczarowałam swój czytelniczy kryzys. Myślę, że gdybym miała teraz więcej wolnego czasu, to czytałabym kolejną książkę, ale niestety w ostatnim czasie zbiegło mi się wiele rzeczy, a teraz dodatkowo przyjeżdża moja siostra w odwiedziny na aż pięć tygodni (!), więc obawiam się, że znów nie będę miała tyle czasu ile bym chciała, ale postaram się "chapnąć" zawsze kilka stron przed snem, aby na stałe zażegnać kryzys. 

Jeśli zastanawiacie się nad tą książką, to ja z czystym sumieniem mogę Wam ją polecić. I dodam, że z chęcią zapoznam się z przyszłą twórczością Magdy Sachuli, bo moim zdaniem pisarka ta ma coś w sobie, więc mam nadzieję, że będę miała przyjemność przeczytać kolejne książki tej autorki. 

Wam również to polecam!

A za przeczytanie "Trzeciej" serdecznie dziękuję wydawnictwu Znak :)

4 komentarze:

  1. Mnie debiut tej autorki nie przypadł do gustu, ale wkrótce przeczytam "Trzecią" z ciekawości, czy wypadnie lepiej. Generalnie opinie zbiera dobre, więc mam nadzieję, że tym razem się nie zawiodę... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się spodobała, więc mogę Ci polecić, aczkolwiek nie mam porównania z debiutem autorki :)

      Usuń
  2. Zastanawiałam się nad nią i chyba mnie przekonałaś :) Też lubię ekspresowe książki, do takich należy przeczytany przeze mnie ostatnio "Prokurator" Pauliny Świst - polecam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo słyszałam o tym "Prokuratorze" i chyba się skuszę :)

      Usuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger