poniedziałek, lipca 31, 2017

#57 "Nie zapomnij mnie" by Anna Bellon


Tytuł: Nie zapomnij mnie
Autor: Anna Bellon 
Wydawnictwo: Znak 
Data wydania: 19 lipca 2017 
Liczba stron: 365 

"A przeszłość miała to do siebie, że lubiła się o człowieka upominać właśnie wtedy, kiedy ten chciał ją puścić wolno" 

"Nie zapomnij mnie" to drugi tom serii The Last Regret, jednak dla mnie było to pierwsze spotkanie z tą autorką, bohaterami i serią. Cała koncepcja jest oparta na członkach zespołu rockowego i w każdym tomie opisywane są wydarzenia z życia każdego z nich, dlatego pomimo tego, że seria jest spójna, to każda książka opowiada inną historię dzięki czemu mogłam się połapać o co chodzi. 

The Last Regret są na szczycie: wyprzedana trasa koncertowa, nominacje do Grammy, uwielbienie fanów, świetna zabawa z paczką najlepszych przyjaciół. 
Ale Ollie nie jest tak naprawdę szczęśliwy: ma apartament, którego nie może nazwać domem, i dziewczynę, która nie jest jego wielką miłością. Bo Ollie nie zapomniał o Ninie, pierwszej i jedynej, którą naprawdę kochał. Którą chciał mieć w sercu na zawsze. I która zniknęła z jego życia. 
Aż do dziś... 
Dlaczego Nina odeszła bez słowa? Czy kiedykolwiek kochała Oliviera? I dlaczego skrywana przez nią tajemnica nieodwracalnie zmieni życie Olliego? 

Spodziewałam się lekkiej lektury, która pomoże mi przełamać czytelniczy kryzys, jednak "Nie zapomnij mnie" okazało się dla mnie za lekkie. Szczerze powiem, że dawno nie czytałam czegoś tak złego i w ogóle nie spodziewałam się, że czytanie tego będzie dla mnie taką udręką. 
Ogólnie bardzo lubię tematy około muzyczne - również w książkach, dlatego sądziłam, że ta książka dostarczy mi miłe wrażenia, ale bardzo się pomyliłam. Przede wszystkim bohaterowie są bardzo irytujący. Odniosłam wrażenie, że pomimo tego iż autorka opisuje ich jako zupełnie różne charaktery, to każdy swoim zachowaniem i przemyśleniami jest dokładnie taki sam. Zero oryginalności. W dodatku postaci jest tak wiele, że jakby ktoś kazał mi wymienić kto jest kim, w którym gra zespole, kogo jest siostrą/kuzynką/matką, to nie dałabym rady wymienić choćby trzech imion, bo wszystko zlało mi się w jedno. Totalna masakra! 
Jeśli chodzi o fabułę, to akcja toczy się bardzo szybko, co akurat uważam tutaj za plus, bo tylko dlatego udało mi się przeczytać książkę w całości. Aczkolwiek kilka wątków mogłoby być bardziej rozbudowanych, dzięki temu książka zyskałaby na jakości. Cała historia jest tak oklepana, że aż nie mogłam uwierzyć w to co czytam. Już po przeczytaniu opisu, który zaprezentowałam powyżej wiedziałam, co jest ową tajemnicą. Wszystko jest tak przewidywalne i mało zaskakujące, sceny przedstawione w książce powtarzają się w co drugiej historii dla młodzieży. 

Jak dla mnie w "Nie zapomnij mnie" nie ma niczego odkrywczego i porywającego i absolutnie nie rozumiem fenomenu tej serii. Być może młode dziewczęta będą zachwycone tą opowieścią, bo przedstawia wielki świat sławnych i bogatych, a do tego pokazuje młodzieńczą miłość, która jest w stanie wszystko przetrwać, ale jak dla mnie, to jedna z gorszych przeczytanych przeze mnie książek. Być może jestem za stara, aby zachwycać się tą historią. Niestety, jak dla mnie to niewypał i z całą pewnością mogę powiedzieć, że nie zamierzam sięgać po kolejne tomy. 

Mimo wszystko za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Znak :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger