środa, września 13, 2017

#62 "Lokatorka" by JP Delaney


Tytuł: Lokatorka
Autor: JP Delaney 
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 14 czerwca 2017 
Liczba stron: 416

"Nie można opowiedzieć drugi raz tej samej historii i spodziewać się innego zakończenia"

"Lokatorka" pojawiła się na mojej półce, ponieważ czytałam wiele zachwycających komentarzy na temat tej książki. Większość z Was była zadowolona z lektury i bardzo ją wychwalała, dlatego też sama postanowiłam po nią sięgnąć, gdyż niespodziewanie odkrywam w sobie, że podobają mi się psychologiczne thrillery. 

Emma już nie mieszka przy Folgate Street 1, na jej miejsce wprowadza się Jane. Obie lokatorki, obecna i była, są do siebie bardzo podobne: kolor włosów, rysy twarzy, pragnienie rozpoczęcia wszystkiego od nowa. Ultranowoczesne mieszkanie wymaga dostosowania się do surowych reguł narzuconych przez właściciela, ale wydaje się idealne do porządkowania życiowego chaosu. Kobiety łączy coś jeszcze - enigmatyczna więź z właścicielem apartamentu. Jednak po pewnym czasie obok pożądania pojawia się niepewność i niepokój. 

Co różni Emmę i Jane? Emma już nie żyje, Jane jeszcze tak. 

Historia "Lokatorki" to opowieść o dwóch kobietach, które wprowadzają się do jednego, bardzo specyficznego mieszkania. Apartament jest bardzo minimalistyczny i surowy, do tego obowiązują w nim reguły i zasady, które byłyby ciężkie do zaakceptowania dla przeciętnego śmiertelnika. Lokatorów musi zaakceptować sam architekt, który przygotował dla potencjalnych mieszkańców bardzo długi i skomplikowany test, który ma na celu określić ich osobowość.

Książka jest opisana z dwóch perspektyw - Emmy i Jane. Emma jest pierwszą mieszkanką, która zrywa ze swoim chłopakiem i wdaje się w romans z Edwardem, architektem apartamentu. Ginie w tragicznych okolicznościach, których nie była w stanie wyjaśnić nawet policja.
Po trzech latach od jej śmierci do tego samego domu wprowadza się Jane, która również wdaje się w romans z tym samym mężczyzną. Kobieta nie potrafi zapomnieć o przeszłości miejsca, w którym mieszka i drąży temat, próbuje odszukać świadków, poszlak i dowodów na to, kto zabił Emmę i dlaczego. Jane nie zdaje sobie sprawy, że przez to jej własne życie może być zagrożone.

"Lokatorka" to bardzo trzymający w napięciu thriller psychologiczny. Ja nie mogłam się oderwać od lektury i przeczytałam ją w dwa dni. Akcja toczy się bardzo szybko i dynamicznie, niemalże w każdej scenie się coś dzieje. Nie ma nudnawych wątków przejściowych. Również bohaterowie są wykreowani w bardzo ciekawy sposób. Mnie się spodobała postać Edwarda - jest intrygujący i nie dziwi mnie to, że kobiety lgną do niego jak muchy do miodu. Rzadko spotykam w książkach takie postacie. Całokształt tej książki jest naprawdę powalający.

Zakończenie? Zaskakuje! I trzyma w napięciu do ostatniej strony.

Jestem naprawdę zachwycona tą książką i jeżeli jeszcze ktoś nie czytał, to polecam gorąco! Na pewno nie będziecie się nudzić podczas czytania. "Lokatorka" zapewni Wam niezapomniane wrażenia i zaostrzy apetyt na podobne thrillery.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger