niedziela, marca 06, 2016

#8 "Linia serc" by Rainbow Rowell


Autor: Rainbow Rowell
Tytuł: Linia serc 
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 3 lutego 2016
Liczba stron: 384

"Najlepsza historia miłosna od czasu wynalezienia telefonu" 

Powyższe zdanie niekoniecznie jest prawdą... 

"Linię serc" zamówiłam na stronie nieprzeczytane.pl po tym jak przeczytałam kilka pozytywnych opinii. Miałam ochotę na coś lekkiego i przyjemnego, więc postanowiłam postawić na tę lekturę. Lekkie - owszem, czy przyjemne - niekoniecznie. 

1. OKŁADKA: Chyba jedyną pozytywną rzeczą w tej książce jest okładka i szata graficzna. Zarówno pierwsza strona jak i rysunki znajdujące się na początku są bardzo ładne, mi osobiście się bardzo podobają i z pewnością przykuwają uwagę. Nie mam wielu książek, które okraszone są grafiką i chyba dlatego zwróciłam na to tak dużą uwagę. Ocena: 5/5 

2. FABUŁA: Typowo romantyczna historia z magicznym wątkiem telefonu, który cofa do przeszłości. Główną bohaterką jest Georgie, żona, matka i scenarzysta seriali komediowych. Jej małżeństwo wisi na włosku, a oliwy do ognia dolewa fakt, że wybiera pracę zamiast rodzinnego wyjazdu na Boże Narodzenie. Wtem z ratunkiem przybywa stary telefon stacjonarny, który przenosi ją kilka lat wstecz, kiedy to ona i jej mąż byli na początku swojej życiowej drogi. Ocena: 2/5

3. BOHATEROWIE: Nie mam nic dobrego do powiedzenia na temat bohaterów. Georgie mnie irytowała, jej wybory są irracjonalne, przemyślenia również. Jest dorosłą kobietą, która nie wie czego chce od życia. Nie polubiłam jej. Pozostałych bohaterów również. Wydali mi się bez wyrazu. Ocena: 1/5 

4. FORMA: Jak wspomniałam wyżej "Linia serc" jest to historia tocząca się w rzeczywistym świecie z magicznym wątkiem. Osobiście nie jestem w stanie zaakceptować takiej sytuacji, bo albo stawiamy na fantastykę i latające smoki, albo na rzeczywistość, poważne problemy i prawdziwych ludzi. Nie przepadam za połączeniem dwóch tych rozbieżności w jednej książce. Inną rzeczą, która bardzo mnie uwierała to dialogi. Totalna porażka! Czasami zupełnie nie rozumiałam do czego zmierzają bohaterowie. Ocena: 1/5

OGÓLNA OCENA: Ładna okładka i szata graficzna, irracjonalna fabuła, irytujący bohaterowie, nie przypadający do gustu styl autorki... Zdecydowanie nie polecam! 

Ogólna ocena: 9/20

Czytaliście "Linię serc"? Jakie są Wasze wrażenia? 

3 komentarze:

  1. Ojej, a ona własnie do mnie idzie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię książek Rainbow Rowell i nie zamierzam czytać tej książki. :)
    Trafiłam tu do ciebie przez instagrama i zatrzymam się na dłużej.Widzę,że dopiero zaczynasz,ale widzę w twoim blogu potencjał.Specjalistką nie jestem,sama nie mam jakiegoś super,wow bloga,ale ten jest naprawdę dobry! :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, to dla mnie bardzo motywujące :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger