piątek, marca 18, 2016

#9 "Saga o szczęściu" by Anna Ficner-Ogonowska


Autor: Anna Ficner-Ogonowska 
Tytuł: Alibi na szczęście / Krok do szczęścia / Zgoda na szczęście / Szczęście w cichą noc 
Wydawnictwo: Znak 
Data wydania: 28 maja 2012 /5 września 2012 / 4 lipca 2013 / 4 listopada 2013
Liczba stron: 672 / 416 / 566 / 176

Do tego wpisu zainspirowała mnie Miłka z bloga mawreads, ponieważ w jej marcowej zabawie instagramowej przyszedł dzisiaj czas na tag "Dobre, bo polskie".

Przyznam się, że nigdy nie przepadałam za książkami polskich autorów. Nie wiem w zasadzie dlaczego, bo jak się okazuje mamy całkiem fajnych i ciekawych pisarzy. Póki co skupiłam się na twórczości Anny Ficner Ogonowskiej oraz Remigiusza Mroza, ale intensywnie zastanawiam się nad sięgnięciem po inne polskie pozycje. Jak to się mówi "cudze chwalicie, swego nie znacie" - postanowiłam więc to zmienić i poszerzyć swoją wiedzę odnośnie polskiej literatury.

To jest jednak plan na niedaleką przyszłość. Dzisiaj chciałam się skupić na książkach, które widnieją na zdjęciu. "Saga o szczęściu" autorska Anny Ficner Ogonowskiej to jedna z moich ulubionych historii.

1. OKŁADKA: Uwielbiam te okładki! Moim zdaniem są przepiękne i fantastycznie pasują do całej powieści. Bardzo podoba mi się motyw herbaty, który jest nieodłącznym elementem tych okładek, ale także historii. I osobiście nie wyobrażam sobie czytania tych książek bez gorącego kubka herbaty u boku. Ocena: 5/5

2. FABUŁA: "Saga o szczęściu" to powieść obyczajowa typowo dla kobiet. Jest to historia Hani, która musi zmierzyć się z nową rzeczywistością po stracie bliskich oraz Mikołaja, który wkrada się w jej życie i próbuje pomóc uporać się z przeszłością. Tłem do całej historii jest zaśnieżona Warszawa, polskie morze i Praga, w której się zakochałam właśnie dzięki tej książce. Od tamtej pory intensywnie myślę o wycieczce do stolicy Czech i mam nadzieję, że wkrótce spełnię to marzenie. Ocena: 5/5

3. BOHATEROWIE: Głównymi bohaterami są Hania i Mikołaj. Obydwie te postaci są urzekające. Hania to delikatna i spokojna kobieta, którą bardzo łatwo jest zranić. Mikołaj z kolei jest zwykłym facetem, który dla ukochanej jest w stanie zrobić wszystko. Poza nimi wyróżniającymi się postaciami są Dominika, przyjaciółka głównej bohaterki, zwariowana i bardzo żywiołowa dziewczyna, która szybko myśli i jeszcze szybciej działa oraz pani Irenka - kochana kobieta, bardzo ciepła, życzliwa i opiekuńcza. Zapewne niejednemu czytelnikowi przywołała na myśl babcię lub ukochaną ciocię. W książce pojawia się jeszcze wielu innych bohaterów i każdy z nich wykreowany jest w indywidualny sposób. Ocena: 5/5

4. FORMA: Kiedy dowiedziałam się, że "Alibi na szczęście" to pierwsza część tej historii, a całość składa się aż z trzech, byłam wniebowzięta! Pomimo tego, że książki są dość grube i mają wiele opisów, to czyta się to bardzo szybko i przyjemnie. Jest to idealna lektura na długie jesiennie wieczory albo letnie poranki w parku lub na balkonie. Ocena: 5/5

OGÓLNA OCENA: Jestem zakochana i zauroczona! Przeczytałam już całą serię chyba z trzy razy i znów zaczęłam myśleć o tym, aby do niej wrócić. Jest to cudowna, napawająca optymizmem i nadzieją powieść! W sam raz na czas, kiedy nachodzi nas zwątpienie. Wisienką na torcie jest czwarta część "Szczęście w cichą noc", opisująca Wigilię. Wszystko w tych książkach jest takie magiczne, takie delikatne - jak promienie słońca. Uwielbiam takie książki. Oby więcej takich! :)

Ogólna ocena: 20/20

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger