poniedziałek, lipca 25, 2016

Liebster Blog Award #2

Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, dzisiaj prezentuję drugą część pytań z Liebster Blog Award. Tym razem do zabawy zaprosiła mnie Sandra z bloga bohater-fikcyjny. Dziękuję za nominację i oto moje odpowiedzi. Muszę dodać, że pytania są bardzo ciekawe i w pewnym sensie trudne. Ale mam nadzieję, że podołam :)

1. Możesz wybrać się na randkę z dowolną postacią fikcyjną z dowolnej książki. Z kim i gdzie się wybierasz?
Wybrałabym Willa z "Zanim się pojawiłeś". Bardzo polubiłam jego postać. Podobało mi się to, że namawiał ludzi do stania się lepszymi. Można było z nim porozmawiać na ciekawe tematy, dowiedzieć się wielu interesujących faktów i pożartować. Z pewnością bym się nie nudziła. A jako cel naszej randki wybrałabym jakiś punkt widokowu z cudownym widokiem na panoramę miasta. 

2. Urządzasz imprezę. Zaproś pięć postaci literackich, które zapewnią najlepszą zabawę.
Hm... Kto by mi zapewnił najlepszą zabawę... Na pewno zaprosiłabym trójkę przyjaciół z Harrego Pottera, na pewno szybko przystoiliby mi mieszkanie i zadbali o to, aby przekąski i napoje się nie skończyły. Zaprosiłabym również Tess i Miles'a z "Ugly love" oraz Jacoba ze "Zmierzchu". 

3. A teraz pochwal się, kogo byś nie zaprosił/a, ponieważ mógłby wszystko zepsuć?
Pomimo mojej wielkiej sympatii, z pewnością nie zaprsiłabym Chyłki z "Kasacji" pana Mroza. Zdaje się, że takie zabawy nie leżą w jej naturze. 

4. Skoro są wakacje... Planujesz wyjazd. Jakie książkowe miejsce odwiedzisz?
Zdecydowanie jadę do raju! Wybieram Bali z książki "Miłość na Bali". 

5. A teraz w drugą stronę – w jakim literackim miejscu za żadne skarby nie chciałbyś/chciałabyś się znaleźć?
Mam wiele książek w arabskim stylu, więc pewnie wybrałabym Arabię Saudyjską. Kiedyś chciałabym ją odwiedzić, ale na pewno nie teraz, kiedy tyle zła się dzieje na świecie. 

6. Gdyby Twoje życie okazało się powieścią, jaki byłby to gatunek książki?
Melodramat :) 

7. Z jakim bohaterem literackim nigdy nie chciałbyś/chciałabyś się spotkać oko w oko w obawie o swoje życie?
Nie chciałabym spotkać Caleba z "Dotyku ciemności". Po przeczytaniu trylogii wzbudził on we mnie pewnego rodzaju zaufanie i względną sympatię, ale mimo wszystko wolałabym nie ryzykować. 

8. W ciemnym zaułku zaczepia Cię zakapturzona postać. Podaje Ci pakunek, którego kształt jest Ci dobrze znany, bo przypomina książkę. Zdziwiony, niewiele myśląc, przyjmujesz pakunek, nie zdążasz jednak zapytać, o co chodzi. Zanim postać odchodzi, przez ułamek sekundy widzisz jej twarz. Jakiego autora/autorkę właśnie spotkałeś/aś?
Mam nadzieję, że jest to Remigiusz Mróz. 

9. Ktoś w Twoim bliskim otoczeniu został zamordowany. Kogo prosisz o rozwiązanie zagadki i złapanie mordercy?
To proste! Jestem wielką fanką Wiktora Forsta. Jestem pewna, że swoimi niekonwekcjonalnymi metodami szybko złapałby mordercę. 

10. Chcesz zostać pisarzem/pisarką. Jacy autorzy bądź autorki są dla Ciebie największą inspiracją?
Myślę, że szczególnej inspiracji nikt mi nie dostarcza, aczkolwiek bardzo lubię Jodi Picoult i Remigiusza Mroza. 

11. Okazuje się, że po śmierci ludzie trafiają do wybranych przez siebie literackich miejsc/krain. Gdzie chciałbyś/chciałabyś spędzić tę wieczność?
W krainie Harrego Pottera byłoby naprawno niesamowicie i z pewnością nie nudno. Przy wiczności to chyba ważna sprawa :)

A teraz zasady. Nominuję 11 blogerów, którzy muszą/chcą odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania na swoim blogu, a następnie nominują kolejnych jedenaście osób i tak zabawa się kręci bez końca :) 
Osoby wymienione poniżej zapraszam do zabawy :) 

http://97books.blogspot.com/
http://bookchilling.blogspot.com/
http://cuddle-up-with-a-good-book.blogspot.com/
http://kingomaniak.blogspot.com/
http://apteka-literacka.blogspot.com/
http://zaczytanabloguje.blogspot.com/
http://alotofpage.blogspot.com/
http://blairczyta.blogspot.com/
http://intheheavenofbooks.blogspot.com/
http://ksiazkowyswiatpatrycji.blogspot.com/
http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

A oto pytania: 
1. Gdybyś mogła/mógł być dowolną postacią literacją, to jaką decyzję byś zmienił/a i inaczej zakończył/a historię książki? 
2. Jaka książka wywołała w Tobie najwięcej emocji pozytywnych/negatywnych/sprzecznych i dlaczego? 
3. Mój idealny partner byłby jak... 
4. Najbardziej irytująca postać literacka to... 
5. Która postać z książki mogłaby zostać Twoim najlepszym przyjacielem i dlaczego? 
6. Kochasz czytać. To jasne! Ale w jakim miejscu lubisz to robić najbardziej? Co wówczas jest Ci niezbędne? 
7. Zajrzyjmy teraz do Twojej biblioteczki. Jak poukładane są Twoje książki? Alfabetycznie, kolorystyczne, czy masz  jakiś inny system ich układania? (Chętni mogą zaprezentować zdjęcie). 
8. Wyobraź sobie, że możesz zostać jakimś fantastycznym stworem. W którym świecie i z jakimi bohaterami chciałbyś się znaleźć i dlaczego? 
9. Opisz swoją ukochaną książkę w trzech słowach. 
10. "Zmierzch", "Harry Potter" czy "Niezgodna"? Co jest Twoją ulubioną serią i dlaczego? 
11. Wyobraź sobie, że jesteś pisarzem. Jaki gatunek by powstwał spod Twojego pióra i dlaczego akurat ten? 

Bawcie się dobrze!

2 komentarze:

  1. Super, świetne odpowiedzi, bardzo dziękuję! :3 Specjalnie wspięłam się na wyżyny swojej kreatywności i zadałam takie niekonwencjonalne pytania, wtedy jest lepsza zabawa. :D Mamy chyba podobny gust, też uwielbiam Willa i Wiktora Forsta. I tak, zdecydowanie gdyby moje życie było książką, to byłby melodramat. xD Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację! Pewnie w weekend stworze posty, a opublikuję może w sierpniu, może we wrześniu...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger