poniedziałek, października 08, 2018

#95 "Surogatka" by Louise Jensen


Cześć Moliki!
Kiedy przed wyjazdem na wakacje pokazałam Wam na instagramie mój stosik nieprzeczytanych książek i zapytałam, która nadaje się na urlop, większość z Was odpowiedziała "Surogatka".
Padło więc na tę książkę, która pojechała ze mną aż do Grecji na Peloponez (mój tematyczny post "Książka na wakacjach" już się pisze).
Dzisiaj jestem już w Polsce i przychodzę do Was z recenzją powyższej pozycji.

Powiem szczerze, że już po samym tytule spodziewałam się czegoś dobrego, bo surogacja w naszym kraju to dość kontrowersyjny temat. Poza tym, Waszym zachwytom nie było końca, a i moja mama szepnęła mi dobre słowo o tej książce.
"Surogatka" to historia małżeństwa Kat i Nicka, którzy z niepowodzeniem starają się o dziecko, po czym podejmują decyzję o adopcji dziecka, jednak i to im się nie udaje. Wówczas w życiu Kat pojawia się przyjaciółka z lat młodzieńczych Lisa, która wyznaje jej, że była surogatką dla małżeństwa niemogącego mieć dziecka. Kat, zrezygnowana po kolejnych nieudanych próbach poczęcia potomka i adopcji, postanawia skorzystać z usług przyjaciółki.
I tutaj zaczyna się historia pełna wątpliwości, podejrzeń i tajemnic. Nic bowiem nie wskazuje na to, że Lisa skrywa wiele sekretów. Czy dawną przyjaciółką kieruje chęć zemsty? Czy rzeczywiście jest w ciąży? A może marzy jedynie o odegraniu się za tragedię sprzed lat?

Powiem Wam, że ta książka jest mega dobra! Od dawna nic nie trzymało mnie tak w napięciu jak "Surogatka". Autorka wprowadza czytelnika do świata bohaterów w bardzo naturalny sposób, po czym brutalnie pokazuje, że nic nie jest takie jakby mogło się wydawać. Przez ani jeden moment nie opuszczało mnie przekonanie, że stanie się coś złego, że wydarzy się jakiś zwrot akcji, który całkowicie zmieni moje postrzeganie bohaterów. Czytałam w przekonaniu, że Lisa jest czarnym charakterem tej historii, jednak nic bardziej mylnego, bo każda postać ma mnóstwo tajemnic i wiele rzeczy do ukrycia. Akcja toczy się tak szybko i jest tak ciekawa, że ciężko było mi się oderwać od lektury. Gdyby nie to, że przebywałam na wakacjach i mimo wszystko rozpraszało mnie wiele rzeczy, to przeczytałabym tę książkę w dwa dni i z pewnością zarwałabym noc.

Jeśli jeszcze nie czytaliście tej książki, a lubicie thrillery to koniecznie sięgnijcie po "Surogatkę". Ta książka trzyma w napięciu do ostatnich stron, zaskakuje i wprowadza czytelnika w niedowierzanie. Wszystkie potencjalne scenariusze zakończenia tej historii, które rodziły się w mojej głowie podczas lektury, okazały się błędne. Zakończenie totalnie mnie zaskoczyło i w życiu bym na to nie wpadła.

Musicie przeczytać tę książkę. Koniecznie!!!



Autor: Louise Jensen
Tytuł: Surogatka
Wydawnictwo: Burda Książki
Data wydania: 28 luty 2018
Liczba stron: 400

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger