czwartek, października 04, 2018

Podsumowanie kwartału* - czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień


Cześć!
Zacznę od krótkich wyjaśnień. Jeszcze nie tak dawno podsumowania na moim blogu pojawiały się regularnie co miesiąc, ale w związku z tym, że od dłuższego czasu mam problem z weną i czytaniem, to te podsumowania całkowicie straciły sens, kiedy do zaprezentowania miałam dwie czy trzy książki. Dlatego też postanowiłam, że podsumowania będą się pojawiały co kwartał i wówczas będę mogła wypowiedzieć się o większej ilości książek, porównać je i podzielić się ogólną opinią na ich temat.
Jednak zanim przejdę do omawiania książek ze zdjęcia, nawiążę na chwilę do tytułu tego wpisu. Oczywiście wszyscy wiemy, że kwartał to trzy miesiące, ale że czerwiec był u mnie tragiczny pod względem czytelniczym, podpięłam go do tego posta, w związku z czym omawiać będę cztery, a nie trzy miesiące. Jest to jednorazowy "wyskok" i mam nadzieję, że więcej się on nie powtórzy.

Przez te cztery miesiące przeczytałam 12 książek. Z rozrzewnieniem wspominam czasy, kiedy taki wynik osiągnęłabym w dwa miesiące, ale cóż... Nie ma się czym przejmować, bo przecież czytanie to nie wyścigi, a przyjemność, więc nie ma co się do tego zmuszać i prześcigać.

Jak widzicie przekrój książek jest ogromny - od baśni ("Niedźwiedź i słowik"), przez obyczajówki i romanse (np. "Moje serce w dwóch światach"), po thrillery i kryminały (np. "Martwa jesteś piękna"). Wśród nich znalazło się kilka perełek, ale nie obyło się też bez gniotów.
Największym zaskoczeniem dla mnie była baśń dla dorosłych "Niedźwiedź i słowik". Nigdy nie czytałam żadnej książki tego typu. Byłam nieco sceptyczna, ale również bardzo zaciekawiona, bo to dla mnie coś zupełnie nowego. I powiem Wam, że lektura bardzo mi się podobała! Byłam zaskoczona, że książka pełna magii, zabobonów i osadzona w zimnej i nieprzyjaznej Rosji zrobi na mnie takie wrażenie. "Niedźwiedź i słowik" to pierwszy tom trylogii autorstwa Katherine Arden i czekam na więcej, bo z pewnością jest to jedna z ciekawszych pozycji w mojej biblioteczce.

Jeśli miałabym wybrać najgorszą książkę to niestety jest to "Zamieńmy się" polskiej autorki Ewy Giurkowicz. Ostatnio mam wielkiego pecha do polskich twórców. Każda kolejna książka, która wpada mi w ręce, czy to "Dziewczyny chcą się zabawić" czy też "Mediatorka", której nie dokończyłam, jest coraz gorsza. "Zamieńmy się" skończyłam i nie była tak zła jak poprzedniczki, ale w zestawieniu z całego kwartału wypada słabo. Liczę, że trafię jeszcze na coś mega super od jakiegoś polskiego autora (nie licząc oczywiście Mroza) i że będzie to lektura, którą zapamiętam na długo. 
Jeśli macie coś do polecenia, to koniecznie dajcie znać! 

I problem pojawia się, kiedy trzeba wybrać najlepszą pozycję... W kategorii kryminały/thrillery zdecydowanie wygrywa "Surogatka". Jestem w trakcie pisania recenzji tej książki (ukaże się za kilka dni), dlatego nie będę się wywodzić na jej temat, ale jest to naprawdę dobra historia trzymająca w napięciu do ostatnich stron. Mogę Wam ją polecić z czystym sumieniem! 
Jeśli zaś chodzi o obyczajówki/romanse, to moim faworytem jest "Moje serce w dwóch światach" Jojo Moyes. Pomimo tego, że uważam kontynuowanie tej historii za całkowicie zbędne, to cudowanie było wrócić do Louisy Clark z "Zanim się pojawiłeś". Ta historia niesamowicie mnie wzruszyła, a jej bohaterowie długo będą gościć w moim sercu, dlatego książkę tę przeczytałam z nieukrywaną przyjemnością i również śmiało polecam Wam jej przeczytanie, jeśli tak jak ja jesteście fanami Lou i Moyes. 

A teraz Wy się pochwalcie! Większość z Was podsumowuje miesiące, więc dajcie znać, która książka we wrześniu zrobiła na Was największe wrażenie, a która była totalnym niewypałem. 
Jestem ciekawa Waszych opinii! 

1 komentarz:

  1. U mnie to samo :< Ja akurat nie mam serducha do bloga chwilowo, więc staram się nie zmuszać, bo potem wychodzi jeszcze gorzej...
    Czytałam "Martwa jesteś piękna" i jestem zakochana w tym thrillerze <3
    Pozdrawiam ciepło :)
    Niekulturalna Kasia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger