sobota, maja 22, 2021

#202 "Złączeni honorem" by Cora Reilly



Hej, hej. 

Wracam dzisiaj do książki, którą przeczytałam na początku roku. Mam na myśli romans Cory Reilly "Złączeni honorem". W związku z tym, że jest to książka wydana dość dawno stwierdziłam, że nie będę Was zadręczać takimi "starociami". Okazało się jednak, że książka mi się spodobała, mało tego przeczytałam już drugi tom tej serii i wiele wskazuje na to, że przeczytam też kolejne i w sumie chciałabym się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie tych książek. 

Aria Scuderi jest córką szefa chicagowskiej mafii. Już jako nastolatka zostaje obiecana młodemu Luce Vitielliemu, który ma przejąć władzę po swoim ojcu w Nowym Jorku. Tuż po tym jak dziewczyna skończy osiemnaście lat ma odbyć się wesele mające zapieczętować zgodę między dwoma wielkimi gangsterskimi klanami. Aria od początku nie rozumie pomysłu, dlaczego miałaby poślubić mężczyznę, którego w ogóle nie zna i którego na oczy widziała może dwa razy. Jednak ojciec pozostaje nieugięty, wszystko zostaje ugadane poza małżonkami i w tej oto sposób Aria dołącza do nowojorskiej rodziny. Funkcjonowanie w nowym miejscu z obcym mężczyzną nie jest dla niej łatwe, zwłaszcza, że zostaje zamknięta w złotej klatce. Jednak Aria dorastała w podobnym środowisku, wśród drapieżnych i bezwzględnych mafiosów i zdaje jej się, że będzie potrafiła podbić zimne serce swojego męża. Luca, jako przyszły szef klanu, jest bardzo władczy i nieustępliwy. Pomimo swojej zimnej i nieugiętej postawy Vitielli potrafi zadbać o to, co jego. A Aria jest jego żoną i nie pozwoli jej skrzywdzić, nawet jeśli miałby za to oddać własne życie. 

Jak sami widzicie po powyższym opisie, "Złączeni honorem" to przedstawiciel książki romantyczno-erotycznej osadzony w mafijnym świecie. Uwielbiam ten motyw w książkach kobiecych! Prawdą jest, że nie jest to literatura wielkich lotów, jednak każdy z nas potrzebuje czasami czegoś na odreagowanie i odstresowanie i właśnie tym są dla mnie książki romantyczno-erotyczne. Jest to moje guilty pleasure, na które często sobie pozwalam. 

Jeśli chodzi o powyższą historię to przyznam, że przeczytałam ją w dwa wieczory. Czyta się to niebywale szybko. To, co najbardziej mi się podobało i w zasadzie było chyba zamierzonym zabiegiem przez autorkę, aby wzbudzić zainteresowanie książką, to oczywiście Luca Vitielli. Luca to bohater niedostępny i skryty, jego postawa nie zdradza emocji, jest silny, twardy, władczy i zawsze dostaje to co chce. Zabawnie czytało się o tym jak musi zmierzyć się z nieco krnąbrną Arią, która nie chciała być tylko i wyłącznie żoną. Niejednokrotnie pokazała pazurki, doprowadzając tym Lucę do szału. Mocnym punktem tej historii jest również to, jak ta dwójka otwierała się na siebie, poznawała się i swoje słabości, jak pomimo tego, że nie znają się za dobrze zaufali sobie i powierzyli sobie to co mają najcenniejsze - swoje życie. 

Moim zdaniem "Złączeni honorem" to bardzo dobry reprezentant swojego gatunku. Przebieram nogami na kolejne tomy, które wkrótce planuję zakupić. Jeśli lubicie romanse, a motyw mafijny również należy do Waszych ulubionych, to koniecznie sięgnijcie po tę serię i dajcie znać co myślicie. Jestem bardzo ciekawa Waszych opinii. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger