poniedziałek, czerwca 28, 2021

#207 "Złączeni obowiązkiem" by Cora Reilly


Hej, hej! 

Przychodzę do Was dzisiaj z książką, którą przeczytałam jakiś czas temu. Nie jest to żadna nowość, dlatego mam nadzieję, że mimo to recenzja Was zainteresuje. Jak widzicie na zdjęciu dzisiejszy post będzie o książce "Złączeni obowiązkiem" od Cory Reilly. 

Jest to drugi tom serii o mafijnych rodzinach ze Stanów Zjednoczonych. Główną bohaterką jest Valentina, młoda wdowa, która z racji na swój status cywilny nie jest już zbyt atrakcyjną partią do wzięcia. Rodzice Valentiny nie posiadają się ze szczęścia, kiedy otrzymują propozycję ożenku od szefa chicagowskiej mafii, którego syn również jest wdowcem i jego następcą. Wypadałoby więc, aby Dante Cavallaro założył rodzinę i spłodził syna. Ustawione małżeństwo ma na celu wyłącznie przedłużenie rodu. Val jest nieco zaniepokojona, że sekrety jej pierwszego małżeństwa wyjdą na jaw, ale jednocześnie bardzo się cieszy, że znów będzie miała okazję kogoś pokochać. Nie przypuszczała jednak, że przyjdzie jej zmierzyć się ze skałą, bowiem Dante jest najzimniejszym mężczyzną, jakiego spotkała w życiu. Jego twarz nie wyraża żadnych emocji, jest powściągliwy, nie okazuje uczuć, nie bawi się w delikatność i czułość. Po tym jak stracił ukochana żonę w ogóle nie ma ochoty na kolejne związki, jednak nie może przeciwstawić się woli ojca. Valentina stoi przed zadaniem zburzenia muru, który wybudował wokół siebie jej drugi mąż, ale nie jest to proste, ponieważ Dante po dziś dzień mierzy się z demonami przeszłości. 

Wydaje mi się, że niezależnie od tego, co zaproponuje mi Cora Reilly ja będę usatysfakcjonowana ;) Książkę przeczytałam w jeden dzień. Pochłonęła mnie całkowicie, bo w przeciwieństwie do pierwszego tomu było tutaj nieco więcej akcji sensacyjnej. Val skrywała tajemnice z pierwszego małżeńska, które gdyby wyszły na jaw mogły zaszkodzić wielu osobom. Dziewczyna nie chciała mieć krwi na rękach. Od początku wykazywała się wielkim charakterem, bo pomimo usilnych nacisków ze strony Dantego nie chciała zdradzić swojego pierwszego męża Antonia. I choć tą postawą bardzo mi zaimponowała, tak w pozostałych przypadkach już miałam mieszane uczucia. W moich oczach Valentina ulega, kiedy w grę wchodzi seks. Zachowywała się jak kobieta od niego uzależniona, w niektórych sytuacjach, pomimo tego, że była piekielnie wściekła na Dantego, wystarczyło, że ten ją dotkną, a ona przebaczała mu wszystko. Tłumaczę to sobie tym, że była bardzo spragniona bliskości i czułości, której nie doświadczyła od Antonia. Dante również był powściągliwy w swoich uczuciach i jedynie podczas stosunku okazywał Valentinie jakieś uczucia. Nic więc dziwnego, że dążyła do tego niemalże co noc. 

Z kolei Dante bardzo mnie wkurzał! Był taki jak wszyscy mafioso - zimny i bezwzględny, ale nie podobało mi się to jak traktował Valentinę. Zwłaszcza na początku ich małżeństwa był dla niej okropny i cud, że dziewczyna z nim wytrzymała. Wydawało mu się, że jak zapewnia jej bezpieczeństwo, to Val ma wszystko. Nie dostrzegał jej potrzeb, nie chciał jej uszczęśliwiać, wciąż nie przepracował straty, którą była śmierć pierwszej żony. Moim zdaniem nie wykazał ani odrobiny dobrej woli, aby pomóc Valentinie i sobie w aklimatyzacji i odnalezieniu się w nowej roli. Potrzebna była terapia szokowa, aby wreszcie zrozumiał uczucia, które łączą jego i Val, i dopiero wizja utraty dziewczyny sprawiła, że zaczął naprawiać swoje błędy. 

I pomimo tego, że zachowania głównych bohaterów bardzo mnie wkurzały, to nie mogę powiedzieć, że książka mi się nie podobała. Są tutaj gangsterskie porachunki, miłość, pasja i pożądanie, czyli coś czego wszyscy oczekujemy od książek romantycznych z motywem mafijnym. I choć pierwszy tom tej serii podobał mi się bardziej, to nie przestanę twierdzić, że ta seria powoli staje się moją ulubioną, jeśli chodzi o tę tematykę. 

Nie mogę się doczekać kolejnego tomu, w którym głównymi bohaterami będą Matteo i Gianna. Przewijali się oni jako postacie poboczne w pierwszych dwóch tomach i już teraz wiem, że ta książka będzie bombowa! (Dosłownie :)) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger