sobota, stycznia 02, 2016

#1 "Czas pokaże" by Anna Ficner - Ogonowska


Autor: Anna Ficner-Ogonowska
Tytuł: Czas pokaże
Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 18 listopada 2015
Liczba stron: 752

"Nie ma dwóch takich samych odcieni miłości. Ale wszystkie smakują równie dobrze".

Jak ta książka trafiła w moje ręce? Postanowiłam ją kupić, ponieważ bardzo spodobały mi się poprzednie powieści tej autorki. Anna Ficner-Ogonowska potrafi wykreować wspaniałe postacie, a historie przedstawione w jej książkach są z życia wzięte. Myślę, że właśnie dzięki temu pani Anna zyskała sobie całkiem spore grono miłośników. Przyznam się, że bardzo rzadko sięgam po książki polskich autorów, jednak pani Anna na stałe zyskała małe miejsce w moim sercu i dość spore na mojej półce. 

OKŁADKA: Jak widać na powyższym zdjęciu okładka tej książki nie jest jakoś specjalnie wykreowana. Mi osobiście się podoba, głównie przez to, że nawiązuję swoim stylem do okładek poprzednich książek autorki. Mam nadzieję, że pani Anna zachowa tę ideę, gdyż dzięki temu jej powieści będą charakterystyczne i w gąszczu półek księgarni od razu będzie wiadomo, kto jest autorem danej powieści. Ocena: 4/5

FABUŁA: "Czas pokaże" to historia studentki psychologii o imieniu Julka. Dziewczyna ma problemy z rodziną, nie umie się porozumieć z zrzędliwą matką oraz ciotką. Jedyną życzliwą jej osobą jest przyjaciółka Nela. Jak to bywa w tego typu książkach, Julka zakochuje się w mężczyźnie i na domiar złego jest to dużo starszy od niej poważny pan doktor. Idea niezbyt odkrywcza, natomiast autorka ma do siebie to, że porusza w swoich książkach tematy obyczajowe, a historie przez nią przedstawione mogą się przydarzyć każdemu śmiertelnikowi. Ocena: 3/5

BOHATEROWIE: I tutaj każdy recenzent może się wyżyć! Przedstawieni w książce bohaterowie są... tragiczni. Julka według mnie kompletnie nie ma charakteru, jest zaszczuta w swoich myślach, robi to czego oczekują od niej inni. Bardzo nie lubię takich osób w życiu prywatnym i od początku wiedziałam, że i jej nie polubię. Reszta bohaterów to totalna przeciwwaga - wyidealizowana Nela i nad wyraz denerwująca i apodyktyczna matka. Na deser dostajemy doktora Kochanowskiego. Osobiście go polubiłam, aczkolwiek zanim jeszcze na dobre wkroczył do akcji powieści, wyobrażałam go sobie zupełnie inaczej. Zawiódł mnie. Ocena: 2/5

FORMA: "Czas pokaże" to pokaźne tomisko, którego przeczytanie dla niektórych może być mordęgą. Nie zdziwiłam się, kiedy czytając opinie innych czytelników widziałam, że porzucali książkę w połowie. Mnie na szczęście udało się przeczytać, ponieważ nie przywykłam do przerywania zaczętej już książki - zdarzyło mi się to tylko raz w życiu. Powieść Anny Ficner-Ogonowskiej zawiera bardzo dużo opisów i przemyśleń głównej bohaterki - dla mnie w dużej mierze zbędnych. Gdyby tak wyciąć parę rozważań Julki i diametralnie skrócić całą powieść myślę, że zyskałaby sobie większe grono fanów. Jak dla mnie jest to książka do której z pewnością nie wrócę. Szkoda czasu. Ocena: 2/5

OGÓLNA OCENA: Kupując "Czas pokaże" spodziewałam się książki na miarę poprzednich powieści tej autorki. Trochę się zawiodłam. Dlaczego? Książki pani Anny napawały mnie optymizmem, przeczuciem, że wszystko będzie dobrze, że na świecie żyją dobrzy ludzie, a wszystko co złe mija i sprawia, że stajemy się silniejsi. W historii Julki również można znaleźć wiele życiowych porad, jednak nie przemawiają one do mnie. Czy "Czas pokaże" jest godne polecenia? Myślę, że nie, aczkolwiek być może miłośniczki kobiecej lektury będą zadowolone. Ja jednak mam nadzieję, że kolejne powieści Anny Ficner-Ogonowskiej będą bardziej przypominać "Trylogię o szczęściu" niż jej ostatnią książkę.

Ogólna ocena: 11/20

A jaka jest Wasza opinia? Czytaliście już "Czas pokaże" bądź którąś z poprzednich książek tej autorki? Chętnie poznam opinie innych na ten temat. Zapraszam do komentowania :)

1 komentarz:

  1. Wszędzie czytam, że książka jest po prostu słaba. Raczej po nią nie sięgnę :/ Poza tym już niejednokrotnie rozczarowałam się na powieściach tego typu, które są niemiłosiernie długie i tak samo nudne...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger