wtorek, stycznia 12, 2016

#3 "Sprostowanie" by Renee Knight


Autor: Renee Knight 
Tytuł: Sprostowanie 
Wydawnictwo: Sonia Draga
Data wydania: 7 października 2015
Liczba stron: 344

"Mroczna podróż w głąb ludzkiej psychiki"

O książce "Sprostowanie" dowiedziałam się z bilbordów porozwieszanych w moim mieście. Zaciekawiona reklamą postanowiłam przejść się do pobliskiej księgarni i zakupić powyższy tytuł. Przeglądając półki znalazłam jeszcze jedną książkę "Dziewczyna z pociągu", jednak ta w dalszym ciągu czeka na swoją kolej na mojej półce. Bardzo rzadko sięgam po książki tego typu, gdyż jestem raczej fanką obyczajowych powieści bądź też egzotycznych, arabskich klimatów. Od czasu do czasu zdarza mi się mieć ochotę na dreszczyk emocji i fabułę trzymającą w napięciu - ot, taka zachcianka! Także jest "Sprostowanie". 

OKŁADKA: Okładka jak okładka, nic nadzwyczajnego. Bardziej zachęcająco brzmi hasło bijące po oczach - mroczna podróż w głąb ludzkiej psychiki. Ocena: 3/5

FABUŁA: "Sprostowanie" to historia zamężnej kobiety, która w niewyjaśnionych okolicznościach znajduje w swoim domu książkę opisującą jej przeszłość i wydarzenie, które wydarzyło się bardzo dawno temu. Kobieta czuje się zagrożona, zaczyna panikować, gdyż nie wie, kto mógłby stać za tym czynem. Boi się, że jej skrzętnie ukrywana przez lata tajemnica wyjdzie na jaw. Nie będę zdradzać szczegółów fabuły, jednak muszę przyznać, że trzyma w napięciu. Przez bardzo długi czas czytelnik nie wie, co tak naprawdę się wydarzyło i co ukrywa główna bohaterka. A kiedy dochodzi do kulminacyjnego momentu i wydaje się, że już wszystko jest jasne, to na końcowych stronach książki doczytujemy się, że tak naprawdę przedstawiona sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Ocena 4/5

BOHATEROWIE: Bohaterowie w tej książce są dla mnie zagadką. Ciężko mi ich opisać, gdyż wszystko jest owiane pewnego rodzaju tajemnicą. Ponownie przywołam cytat z okładki książki: "mroczna podróż w głąb ludzkiej psychiki". Spodziewałam się to ujrzeć w głównej bohaterce, jednak szczerze powiem - jeśli to autor miał na myśli, to na mnie nie zadziałało. Ocena: 3/5

FORMA: Książka jest pisana z dwóch perspektyw - głównej bohaterki oraz osoby powiązanej z feralnymi wydarzeniami z jej przeszłości. Czasami można się w tym zagubić. Dopatrzyłam się również kilku błędów, być może wynikających z błędów tłumacza, a mianowicie pomyłkach w imionach. Skacząc między przeszłością a teraźniejszością, zdarzyło mi wychwycić przywoływanie imienia występującego kiedyś w obecnym czasie rozgrywanej powieści. Nie wiem czy udało mi się to rozsądnie wytłumaczyć :) Próbowałam. Ocena: 3/5

OGÓLNA OCENA: Mi osobiście książka się podobała. Jedynym minusem może być jej długość, bo ze swoimi trzysta czterdziestoma stronicami stanowiła dla mnie krótką, bo zaledwie tygodniową przygodę. Z drugiej strony warto by się zastanowić, czy lanie wody na siłę nie popsułoby całego końcowego efektu. Jak dla mnie ocena jest pozytywna i wydaje mi się, że "Sprostowanie" mogłoby zyskać sobie całkiem spore grono fanów. 

Ogólna ocena: 13/20

A czy Wy czytaliście już "Sprostowanie"? Jakie są wasze wrażenia? A może znacie inne godne polecenia książki tego typu? Zapraszam do komentowania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger