czwartek, stycznia 28, 2016

#4 "Dziewczyna z pociągu" by Paula Hawkins


Autor: Paula Hawkins 
Tytuł: Dziewczyna z pociągu
Wydawnictwo: Świat Książki
Data wydania: 21 października 2015
Liczba stron: 328

"Nie znasz jej, ale ona zna ciebie"

Książkę tę zakupiłam wraz ze "Sprostowaniem", o którym pisałam wcześniej (klik). Było to dawno temu, ale dopiero niedawno po nią sięgnęłam. Z tego co zdążyłam zauważyć od momentu zakupu do przeczytania, to wiele osób zachwyca się tą książką, jest ona mocno afiszowana we wszystkich księgarniach. W końcu udało mi się sprawdzić, o co w tym wszystkim chodzi... 

OKŁADKA: Osobiście nie przepadam za ciemnymi okładami, nie wiem dlaczego, ale wolę te jasne, ewentualnie kolorowe. Jednak trudno się spodziewać okładki w kwiatki, kiedy mamy do czynienia z thrillerem. Książka jest w twardej okładce, czerwonej, na którą została nałożona ta główna - papierowa. Jak dla mnie nie wygodne rozwiązanie, gdyż okładka cały czas spadała i gniotła się. Ocena: 3/5 

FABUŁA: Rachel codziennie przemierza tą samą drogą, jadąc pociągiem do Londynu. Trasę zna na pamięć, rozpoznaje mijane domy oraz ich mieszkańców. Pewnego dnia zauważa coś, co psuje jej światopogląd. Kobieta jest alkoholiczką i pech chciał, że w momencie zaginięcia mieszkanki jednego z domów, Megan, jest w pobliżu jej domu całkiem pijana. Nazajutrz nic nie pamięta i za wszelką cenę próbuje dowiedzieć się, co zaszło tego feralnego dnia. Fabuła trzyma w napięciu do samego końca. Nie przewidziałam zakończenia, więc to chyba jest dostateczny dowód na to, aby zaliczyć książkę do tych bardziej udanych. Ocena: 5/5 

BOHATEROWIE: Nie mam żadnych zastrzeżeń do bohaterów. Każdy jest wykreowany w ciekawy i interesujący sposób. Są nieprzewidywalni - a to jak dla mnie bardzo duży atut jeśli chodzi o książki tego typu. Ocena: 5/5 

FORMA: Książka jest pisana z trzech perspektyw: głównej bohaterki Rachel, zaginionej dziewczyny Megan oraz Anny - żony byłego męża Rachel. Z książką tą mam jeden problem. Jest - jak jak to nazywam - zamknięta w ramach czasowych. Co to znaczy? Każdy rozdział zaczyna się od daty. Nie lubię tego typu rozwiązań, bo często mi się mylą i nie potrafię się w tym połapać. Raz przeszłość, raz teraźniejszość... Tutaj na szczęście nie sprawiło mi to większych kłopotów, jednak mimo wszystko wolę normalny styl. Ocena: 4/5

OGÓLNA OCENA: Podsumowując muszę powiedzieć, że książka jest bardzo fajna i doskonale napisana. Trzyma w napięciu do samego końca, myślę, że zakończenia nikt się nie spodziewał. Mnie wciągnęła, dzięki czemu przeczytałam ją w zawrotnym tempie. Polecam 'Dziewczynę z pociągu" osobom, które lubią tego typu historie. W zasadzie w polecam ją wszystkim, bo sama jestem dobrym przykładem, że nawet czytelnik nie przepadający za thrillerami wciągnie się w książkę na maksa. 

Ogólna ocena: 17/20

Czy ktoś już czytał "Dziewczynę z pociągu"? Jak wrażenia? Chętnie poznam Wasze zdanie. Zapraszam do komentowania :)

1 komentarz:

  1. Nie do końca polubiłam tę książkę. Za dużo motywów z alkoholem :/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger