wtorek, października 04, 2016

TOP 5 - Książki na jesień


Jesień już na stałe zadomowiła się w naszym kraju. Czuć to w pogarszającej się pogodzie i widać w opadających liściach. Mimo iż parkowe i leśne krajobrazy, złote i czerwone liście tworzą piękną scenerię, ja jesieni, a co za tym idzie zimy, nienawidzę i dostaję chandry na samą myśl o tym, że robi się coraz zimniej. Nie pociesza mnie fakt, że będzie można ubrać gruby sweter i zaszyć się pod kocem z ciepłą herbatą i książką. Co to, to nie! Ja uwielbiam wiosnę, budzącą się przyrodę, kolorowe kwiatki i przede wszystkim słońce.
Jednak trzeba znaleźć jakieś sposoby na przetrwanie tych zimnych sześciu miesięcy. I jak łatwo się domyślić wielką pomocą są książki. Niekoniecznie tylko takie, które opisują piękno letniej pogody i wiosenne zakochanie. Oto moje top 5 lektur, które przyjemnie czyta się na jesieni. Wszystkie mają w sobie coś szczególnego, więc jak jeszcze szukacie jakiś ciekawych pozycji na długi, zimny, jesienny wieczór, to służę pomocą. Być może ktoś z Was skusi się na poniższe książki.

1. ALIBI NA SZCZĘŚCIE - ANNA FICNER-OGONOWSKA

Jedna z moich ulubionych książek ever! Historia o Hani i Mikołaju, którzy poznają się w trudnym dla młodej dziewczyny czasie. Para zaprzyjaźnia się, a z czasem ich uczucia się pogłębiają, choć nie bez problemów. Historia ta rozpoczyna się zimą, co już idealnie wpasowuje się w nadchodzące miesiące. "Alibi na szczęście", a w zasadzie cała saga o szczęściu jest serią przepełnioną ciepłem. Czytając kolejne strony książki człowiek czuje się lepiej, dostrzega dobro ludzi i napawa swoje serce nadzieją i przeczuciem, że na każdego z nas czeka coś miłego. Ja, mimo iż czytałam całą serię z dwa lub trzy razy, poważnie zastanawiam się nad tym, czy nie powrócić do niej tej jesieni.


2. TYSIĄC WSPANIAŁYCH SŁOŃC - KHALED HOSSEINI

Kolejna książka, która na stałe zajęła sobie skrawek mojego serca. Piękna historia o kobiecej sile i przyjaźni, idealnie obrazuje to jak wiele są w stanie poświęcić kobiety i jak bardzo potrafią się jednoczyć, kiedy spotyka je to samo nieszczęście. "Tysiąc wspaniałych słońc" to opowieść o dwóch kobietach, skrajnie różnych, którym przychodzi dzielić ten sam los. Każda z nich ma inną przeszłość, każda z nich postrzega życie w inny sposób i mimo iż początkowo nic nie wskazuje na to, aby te dwie znalazły wspólny język, to w obliczu niebezpieczeństwa jednoczą się i wspólnie pomagają sobie zmienić swój los. Koniecznie sięgnijcie po tę pozycję, a gwarantuję, że długo jej nie zapomnicie.


3. DUMA I UPRZEDZENIE - JANE AUSTEN

Co prawda, to wiosna sprzyja nowym miłościom i zakochaniu się, ale tak naprawdę każda pora roku jest na to dobra. Nigdy nie wiadomo, kiedy uderzy w nas strzała Amora. A jeśli brakuje nam miłosnych uniesień i romantycznych wzruszeń, to "Duma i uprzedzenie" z pewnością nam ich dostarczy. Piękna historia i piękni bohaterowie, a na deser można włączyć sobie film i zaszyć się pod kocem pewnego późnego wieczora z lampką czerwonego wina. Czy jesienny wieczór mógłby wyglądać piękniej?





4. WYZNANIA GEJSZY - ARTHUR GOLDEN

Czytanie, poza tym, że przyjemne, może być też bardzo pożyteczne. Kiedy o tym myślę, przypominam sobie tę książkę, bo czytając "Wyznania gejszy" poznajemy tak odległy i egzotyczny dla nas świat. Historia ta wciąga i dostarcza czytelnikowi wielu wrażeń, często też tych szokujących, więc jeśli ktoś ma już dość melodramatów i romantycznych historii, koniecznie powinien sięgnąć po tę książkę. I podobnie do powyższej książki, po zmroku można zalec na kanapie i włączyć sobie film. Idealny pomysł na jesienny wieczór!




5. PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA - MATTHEW QUCIK

Niejednemu człowiekowi przydałby się taki poradnik pozytywnego myślenia - zwłaszcza na jesieni. Ja z pewnością zaliczam się do tej grupy, bo jak już wspominałam pora roku, która właśnie nam się zaczęła nie należy do moich ulubionych. Na szczęście na swojej półce mam tę książkę i mogę po nią sięgnąć w każdym momencie. Początkowo nie dostrzegałam zalet tej lektury, ale zmieniłam zdanie po przeczytaniu książki po raz drugi. Spodobała mi się i zdecydowanie powinnam po nią sięgnąć raz jeszcze. Zaliczam się do osób, które z każdym przeczytaniem danej książki odkrywają w niej coś nowego. Ciekawe co porwie mnie tym razem... :)


I co sądzicie o mojej liście Top 5? Chętnie bym się dowiedziała, jakie książki znalazłyby się na Waszej liście jesiennych pozycji do przeczytania. Podzielcie się tym ze mną w komentarzach :) Może dzięki Wam moja lista zostanie powiększona do Top 10 w przyszłym toku :)

2 komentarze:

  1. Chyba w końcu będę musiała się wziąć w garść i przeczytać Quicka - Poradnik pozytywnego myślenia. Kocham film i boję się, że przeczytam książkę i ta oczywiście okaże się lepsza i film już nie będzie taki fajny :D Wyzanania Gejszy, jedna z moich ulubionych powieści i w sumie film też lubię :D ale książka mmm... cudo :) Bardzo fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się przyznam, że miałam podejście do filmu "Poradnik...", ale po pół godzinie zachciało mi się spać i sobie darowałam. Dziwne, bo książka bardzo mi się podobała. Chyba muszę zrobić drugie podejście :) "Wyznania gejszy" też bardzo lubię :) Zarówno książkę jak i film :)

      Usuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger