czwartek, stycznia 21, 2021

#178 "Dlaczego właśnie ja" by E.G. Scott


Hej, hej! 

Dzień dobry w Nowym Roku! Jeszcze się z Wami tutaj nie widziałam, więc na początku życzę Wam wszystkiego dobrego, spełnienia marzeń, dużo zdrowia i przede wszystkim szybkiego powrotu do normalności. 

"Dlaczego właśnie ja" to druga książka, którą przeczytałam w tym roku. I bardzo się cieszę, że się na nią zdecydowałam, bo ta książka jest naprawdę dobra. Powyższy tytuł to thriller autorstwa amerykańskiego duetu ukrywającego się pod pseudonimem E.G. Scott. Jest to druga wspólna książka tych pisarzy i moim zdaniem jest lepsza niż debiut. Bohaterką tej historii jest Charlotte, młoda dziewczyna, była lekarska, która zrezygnowała z zawodu po tym jak straciła na stole operacyjnym pacjentkę. Dziewczyna postanawia się przebranżowić i otwiera salon akupunktury, w którym pracuje także jej przyjaciółka Rachel. Pewnego dnia do Charlotte dzwoni policja z prośbą o stawienie się w kostnicy w celu rozpoznania zwłok. Policja informuje ją, że zmarła osoba podała Charlotte jako osobę do kontaktu w nagłych przypadkach. Dziewczyna jest zdenerwowana, bo myśli, że chodzi o jej chłopaka. Jednak po przybyciu na miejscu okazuje się, że ciało należy do młodej dziewczyny, której Charlotte nigdy nie widziała. Od tego momentu w jej życiu pojawia się szereg dziwnych zdarzeń, które doprowadzają do tego, że Charlotte jest pierwszą podejrzaną w sprawie o morderstwo. 

Ta książka to jest zdecydowanie must have dla osób lubiących thrillery psychologiczne. Wszystko w tej historii owiane jest tajemnicą, każdy bohater coś ukrywa, bo sprawia, że na każdego rzucone jest podejrzenie co do dokonania zbrodni. Ja, jako czytelnik, nie mogłam nikomu zaufać, bo każda z postaci wydawała mi się zdolna po popełnienia przestępstwa. Uważam, że autorzy zastosowali super zabieg, bo dzięki temu do samego końca nie potrafiłam rozwiązać tej zagadki i domyślić się kto jest mordercą. Do ostatniej chwili nie wiedziałam, a kiedy zbliżała się kulminacyjna scena to czułam podekscytowanie, a na rękach miałam gęsią skórkę! I zakończenie oczywiście bardzo mnie zaskoczyło. To co w tej książce podobało mi się najbardziej to akcja, która w nie zwalniała tempa. Autorzy oszczędzili sobie zbędnego lania wody i przydługich opisów i skupili się na akcji, na wykreowaniu ciekawych bohaterów, na stworzeniu historii, która całkowicie pochłonie czytelnika. Od tej książki naprawdę bardzo trudno jest się oderwać. Czytanie przychodzi z łatwością i już od pierwszych stron czytelnik jest zaangażowany w życie głównej bohaterki. 

Myślę, że fani gatunku będą zachwyceni tą książką. Ja sama lubuję się w thrillerach psychologicznych i przyznaję, że dawno nie czytałam czegoś tak dobrego. Podobało mi się wszystko i naprawdę ciężko jest znaleźć jakikolwiek minus. To do czego mogłabym się przyczepić to naiwność głównej bohaterki, ale rozumiem, że tak została wykreowana, taki był zamysł i ciężko polemizować z pomysłami autorów, jednak trzeba przyznać, że niektóre decyzje i wybory Charlotte były po prostu irracjonalne. Poza tym nic. Super książka! Gorąco ją Wam polecam! 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger