czwartek, czerwca 09, 2016

#12 "Zanim się pojawiłeś" by Jojo Moyes


Autor: Jojo Moyes 
Tytuł: Zanim się pojawiłeś 
Wydawnictwo: Świat książki 
Data wydania: 27 kwietnia 2016 
Liczba stron: 382

W poprzednim poście przedstawiłam książki, które dotarły do mnie w poniedziałkowej paczce. Wśród siedmiu nowych pozycji znalazła się powyższa i to właśnie od niej postanowiłam rozpocząć poznawanie zawartości przesyłki. Po pierwsze dlatego, że od dawien dawna nie czytałam żadnej romantycznej historii i naprawdę miałam ochotę na coś takiego, a po drugie słyszałam o tej książce bardzo dużo pochlebnych opinii, więc byłam pozytywnie nastawiona do czytania i z przyjemnością chwyciłam tę książkę w dłonie.

Jestem świeżo po lekturze i wciąż buzują we mnie emocje. Ciężko mi jest się skupić na pisaniu tego posta, bo chciałabym powiedzieć wiele, a brakuje mi słów. To co na pewno muszę nadmienić to to, że książka podobała mi się bardzo, bardzo! Jest napisana prostym językiem, styl autorki jest zrozumiały, czyta się szybko i przyjemnie. Dialogi są naturalne, a emocje przedstawione w realistyczny sposób, czytając ani razu nie przyszło mi na myśl, że jakaś scena czy konwersacja jest naciągana. Styl pisania spodobał mi się tak bardzo, że zastanawiam się, czy nie sięgnąć po jakaś inną powieść Jojo Moyes. Wiele osób chwali sobie tą panią.

A teraz o treści. Zaczynając czytać wiedziałam już mniej więcej o czym jest ta książka, więc spodziewałam się czegoś podobnego do francuskiego filmu "Nietykalni". Nawiasem mówiąc film ten jest świetny! Za wiele się nie pomyliłam, bo zarówno książka jak i film opowiadają o tej samej chorobie, i tu i tu do opieki jest zatrudniona osoba, która ma zaopiekować się chorym. Jednakże znaczącą różnicą między tymi dwoma wspomnianymi przede mnie dziełami jest płeć opiekuna. Spodziewałam się, że w "Zanim się pojawiłeś" pojawi się wątek miłosny, było to do przewidzenia, jednak nie była to taka zwykła historia o miłości.
Polubiłam bohaterów, a zwłaszcza Willa, który jest postacią nietuzinkową. Uwielbiam takie charaktery - mądry, inteligentny, trochę cyniczny. Uwielbiam ludzi, którzy wpływają pozytywnie na innych, dają wskazówki, motywują i zachęcają do stawania się lepszym człowiekiem. Od takich ludzi można się uczyć i trzeba z nimi przebywać, wówczas życie staje się ciekawsze. Sama mam przyjaciela, który trochę ma charakter Willa - on też popycha mnie do zmiany na lepsze.
Historia przedstawiona w książce jest bardzo wzruszająca. Nie da się przejść obojętnie obok tej powieści. Myślę, że nawet u najtwardszych wywoła emocje. Ja jestem niepoprawną romantyczką. Należę do grona kobiet, które płaczą na ślubach lub w momentach, kiedy ludzie się jednoczą. Pierwszy raz popłakałam się nad lekturą. Zakończenie to prawdziwy wyciskacz łez, nawet nie chcę sobie wyobrazić sobie podczas oglądania filmu, który powstał na postawie tej książki - nie obejdzie się bez paczki chusteczek!
Mam jednak mieszane uczucia. Z jednej strony jestem wzruszona miłością, która narodziła się miedzy bohaterami. Z drugiej smutna, że tak zakończyła się ta historia. Z trzeciej strony jestem zła, a nawet wściekła na Willa za to, że mimo wszystko nawet nie spróbował. Spotkał na swojej drodze miłą, dobrą i ciepłą dziewczynę, która zrobiłaby dla niego wszystko, która go kochała i chciała zmienić jego życie, a on postąpił bardzo samolubnie i egoistycznie. W jakimś stopniu go rozumiem, znalazł się w bardzo trudnej sytuacji, cierpiał i był nieszczęśliwy, pogrążony w depresji. Nic dziwnego, że nie widział światełka w tunelu, ale mógł spróbować. Uważam, że w pewnym sensie był to winien Louise, która bardzo się starała coś zmienić.

Podsumowując, książka "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes jest piękną historią o miłości, przyjaźni, bólu i cierpieniu. Wywołuje emocje i angażuje czytelnika, niektórych może nawet skłonić do refleksji na temat własnego życia lub np. podejścia do osób niepełnosprawnych. Moim zdaniem książka poszerza horyzonty. Jest idealna dla młodych czytelników, jak i dla osób dojrzalszych, a już na pewno dla kobiet, które tak jak są bardzo emocjonalne, szybko się wzruszają i kochają historie o miłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger