środa, czerwca 29, 2016

#15 "Ekspozycja" by Remigiusz Mróz


Autor: Remigiusz Mróz 
Tytuł: Ekspozycja / Przewieszenie / Trawers 
Wydawnictwo: Filia 
Data wydania: 12 sierpnia 2015 / 13 stycznia 2016 / 18 maja 2016
Liczba stron: 480 / 462 / 600

Tak wiele już padło słów na temat książek o komisarzu Forście i ich autorze Remigiuszu Mrozie. Nie będę wyjątkiem, kiedy zacznę wychwalać pod niebiosa tę serię i osobę, która ją napisała. Jestem urzeczona, zaintrygowana i zachwycona Forstem oraz pozostałymi bohaterami, którzy bardzo przyczynili się do tego, że ta seria jest jedną z moich ulubionych.

Ale po kolei...
Bardzo rzadko sięgam po tego typu gatunek, gdyż zawsze sądziłam, że nie bardzo mnie to interesuje. Nie oglądam filmów akcji ani thrillerów, sceny walki omijam szerokim łukiem, krew, pot i łzy to nie dla mnie. Niemniej jednak, kiedy tak wiele osób zaczęło się zachwycać panem Mrozem postanowiłam spróbować. Stwierdziłam, że to całkiem niezła próba dla mnie, bo a) literatura tego typu jest mi obca b) zawsze miałam bliżej nieokreśloną blokadę przed polskimi pisarzami.
I szczerze powiem, że cieszę się ogromnie, że byłam w stanie się przełamać i sięgnąć po "Ekspozycję".
Książkę przeczytałam lotem błyskawicy! Gnałam przez nią jak szalona, a z każdą przeczytaną stroną tak strasznie ubolewałam, że zbliżam się do końca. Ale wówczas na mojej półce pojawiło się "Przewieszenie" i świat stał się lepszy.

O czym jest książka? "Ekspozycja" zaczyna się sceną, w której na szczycie Giewontu zostają znalezione zwłoki mężczyzny przywieszone do krzyża. Do akcji wkracza niezawodny komisarz Wiktor Forst, który jest postaną niebywałą i nietuzinkową (uwielbiam zwłaszcza jego podejście do swojego przełożonego). Tak więc Forst postanawia odnaleźć Bestię z Giewontu, która zbiera żniwa, mordując kolejne osoby. Wszystkie zbrodnie łączy jedna rzecz - ofiary miały przy sobie numizmaty. W śledztwie zaczyna pomagać Wiktorowi dziennikarka Olga Szrebska. Razem dążą po nitce do kłębka, aby znaleźć Bestię z Giewontu.
Czym im się udało? Tego trzeba się dowiedzieć czytając książkę. Jednak powiem, że warto, bo cała historia jest po prostu genialna! Trzeba oddać królowi to co królewskie i przyznać, że pan Remigiusz jest prawdziwymi mistrzem niebanalnych zakończeń. Wszystkie trzy części kończą się w taki sposób, że dech zapiera! Co prawda, jestem lekko zaskoczona i zasmucona samym zakończeniem trylogii, ale cóż... Do czynienia miałam z panem Mrozem, więc mogłam się spodziewać, że i "Trawers" zakończy się w niespodziewany sposób. Ku mojego niezadowoleniu, tak właśnie się stało.

Jeśli szukacie mocnych wrażeń i scen na miarę filmu akcji, to ta książka z pewnością jest dla Was. Prawa do ekranizacji już zostały sprzedane, więc można się spodziewać filmu, a wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że główną rolę komisarza Forsta odegra Boryc Szyc. Także zanim wyskoczycie na seans koniecznie sięgnijcie po książkę, bo nie od dziś wiadomo, że słowo pisane od dawien dawna jest lepsze niż jakakolwiek ekranizacja.

1 komentarz:

  1. Lubię serię z Wiktorem Forstem, ale ilość motywów uzależnień może wyprowadzić z równowagi :) Nie mogę doczekać się kolejnej części, choć za Chyłką bardziej tęsknie :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger