poniedziałek, lipca 13, 2020

Podsumowanie kwartału - kwiecień, maj, czerwiec


Hej, hej! :)
Nie mogę uwierzyć, że minęło już pół roku... Dziwny jest ten rok. Tak jak zawsze żal mi jest upływającego czasu, tak teraz naprawdę chciałabym, aby ten 2020 się już skończył i aby w końcu było normalnie. Myślę, że macie podobnie.

Na zdjęciu widzicie książki, które udało mi się przeczytać w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Na tym stosie znajdują się głównie thrillery, kilka obyczajówek, romansów... Jest też jedna bardzo ważna książka, która uzmysłowiła mi bardzo wiele rzeczy.

Najgorzej wypadła zdecydowanie "Bliżej, niż myślisz" Ewy Przydrygi. Jest to thriller, który kompletnie mnie nie zachwycił, ani nie zaciekawił. Fabuła była do przewidzenia, bohaterowie miałcy i bez polotu. Niektórym wątkom nie poświęcono wystarczająco dużo uwagi przez co historia wydaje się być niedopracowana. Zdecydowanie nie polecam tej książki. Znajdziecie wiele podobnych i o niebo lepszych.
Podobne odczucia mam do książki "Na progu zła" Louise Candlish. To thriller, który miał być ambitniejszy, "głębszy" w swoim przekazie. Miał pokazać jak wiele człowiek jest w stanie poświęcić. Mnie jednak ta książka nie potrwała przede wszystkim ze względu na mozolną akcję. Miałam wrażenie, że bohaterowie kręcą się w miejscu. Musiałam przewrócić wiele kartek nim wreszcie coś zaczęło się dziać. Nie jestem fanką takich thrillerów. Zdecydowanie bardziej wolę jak w tego typu literaturze mamy trupa i skomplikowane śledztwo.

To co zasługuje na zwrócenie uwagi to "Sobremesa". Książka podróżnicza, nietypowy przewodnik, dzięki któremu poznanie Hiszpanię z zupełnie innej strony. Autor zabierze Was w nieturystyczne rejony tego kraju, opowie o historycznych wydarzeniach, które ukształtowały tamtejszą ludność, powie co i gdzie warto zjeść, a także opowie o tym, co tubylcy robią w wolnym czasie, gdzie się spotykają i jakie mają spostrzeżenia na temat różnych spraw i wydarzeń. Książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie, a dodatkowo oko cieszą fotografie, których na łamach "Sobreesy" jest bardzo dużo.
Kolejną książką, która wyjątkowo zwróciła moją uwagę to "Pokaż mi" Marcela Mossa. To erotyczny thriller, w którym główny bohater został uwikłany w początkowo niewinną zabawę internetową. Jednak z czasem orientuje się, że wysyłanie nieznajomej nagich fotek i wykonywanie dziwnych, często erotycznych zadań, nie bawi go tak jak na początku. Problemy zaczynają się, kiedy niewinny człowiek traci życie. Książka bardzo wciąga. Bez problemu przeczytacie ją w jeden dzień, bo nie będziecie mogli się od niej oderwać.

Na koniec zostawiłam sobie książkę "Żony gejów". Jest to zdecydowanie najlepsza pozycja z tego stosu. Jeszcze nie napisałam recenzji, zrobię to na dniach, dlatego pozwolę sobie nie rozwijać tutaj tego tematu. Powiem jedno - to książka, którą każdy powinien przeczytać!

To tyle... Widzimy się w kolejnym podsumowaniu za trzy miesiące :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 NA REGALE , Blogger